Saturday, January 21, 2012

I-Q HOMEOPATHY









I-Q HOMEOPATHY
HARGA PASARAN : RM65



i-Q (Homeopathy) merupakan produk homeopati baru yang mampu meningkatkan keupayaan minda bagi semua lapisan umur. Dahulunya dikenali sebagai Fikri, ia membaiki sistem saraf supaya kembali cergas berfikir dan bertindak. Didatangkan dengan 38ml, ia mampu diguna sebanyak 240 semburan ataupun selama sebulan*

i-Q amat sesuai digunakan oleh pelajar yang akan menghadapi peperiksaan terutamanya pelajar SPM,PMR, ataupun UPSR kerana ia membantu mengatasi masalah fokus ketika belajar, tidak berminat untuk belajar, sukar untuk memahami sesuatu konsep atau sukar mengingat fakta.
Selain itu, i-Q juga sesuai untuk mereka yang memerlukan tumpuan dan daya fikir yang tinggi dalam aktiviti harian.

Bahan-bahan (ingredients):

1. Avena Sativa Q – Extrak dari rumpun pokok bijirin oat. Extrak ini adalah satu bahan makanan yang baik untuk pertumbuhan dan penjagaan saraf serta kecerdasan otak.

2. Kali Phos 6 – Garam Kalium ini amat unggul untuk meningkatkan prestasi saraf dan otak.
3. Calc.Phos 6 – Garam kalsium ini amat baik untuk mengalakan penggantian sel-sel yang telah rosak dan juga menjadikan saluran darah bertambah anjal.

4. Anacarduim 6 – Extrak dari bijian ini boleh menguatkan dan menajamkan minda dan ini akan membolehkan seseorang berfikir lama.

5. Secara keseluruhannya bahan-bahan yang terdapat di dalam I-Q (HOMEOPATHY) membantu minda seseorang itu menjadi lebih peka dan sentiasa di dalam mood “bersedia” untuk menjalankan pelbagai aktiviti yang melibatkan penggunaan otak seperti memberi perhatian, membaca, memahami dan berfikir secara kreatif tanpa jemu terhadap sesuatu subjek yang dihadapinya.


Cara menggunakan:~

Untuk liquid:~

Digunakan sebanyak dua (2)kali sehari (pagi dan malam), empat (4)kali spray (pumps) ke atas lidah untuk setiap kali pengambilan. Boleh juga di spray kedalam 15ml air suam.

Sebelum mengambil produk, pastikan mulut bebas daripada sebarang ‘rasa’ makanan dan minuman. Ini bertujuan untuk mempercepatkan proses penyerapan produk ke dalam saraf lidah.

Selepas pengambilan produk, sila tunggu dalam 15 hingga 30 minit sebelum mula makan atau minum (kecuali air suam).


Cara Semburan :~

Dengan hanya menyembur i-Q Homeopathy ke atas lidah, anda mampu mengaktifkan sel otak anda dan tingkatkan ingatan anda!

i-Q Homeopathy diambil 2 kali sehari. Diambil 4 kali pada waktu 30 minit sebelum sarapan dan 4 kali pada waktu 30 minit sebelum makan malam, mampu membantu anda menjadi cergas, cerdas dan pintar!

Cara Pemakaian:~

Kanak-kanak dan Dewasa

1) Semburkan 4 kali di atas lidah sebelum sarapan (30 minit sebelum)

2) Semburkan 4 kali di atas lidah sebelum makan malam (30 minit sebelum)

Bayi
1) Semburkan 1 kali ke dalam susu

Jika anda tidak suka akan rasa i-Q Homeopathy, boleh disemburkan ke dalam minuman (Air kosong)


Cara penyimpanan:~

- Jauhkan daripada kanak-kanak (bawah 7 tahun).
- Elakkan daripada meletak produk di tempat yang panas, bercahaya matahari, almari
yang mempunyai bau-bauan (seperti minyak wangi, minyak urut dll) dan berdekatan
dengan magnet.
- Simpan di tempat bersuhu bilik dan kering.




1) Bagaimana IQ berfungsi utk kuatkan otak @ minda ?

Pada dasarnya IQ meningkatkan kapasiti minda pada tahap optima yang sepatutnya yang dimiliki oleh seseorang itu. Mereka yang berasa letih, pelupa, kurang tumpuan akan menyebabkan mereka ini kurang minat belajar, membaca, meneliti dan berfikir secara mendalam. Ini bermakna minda mereka tidak dapat berfungsi secara opmitum. IQ membuatkan seseorang boleh berfikir lama tanpa merasa penat, bosan dan lesu. IQ yang dibuat adalah dalam bentuk nano, oleh yang demikian ia terus meresap ke dalam sel-sel. Dalam hal ini dia terus meresap ke dalam sel-sel otak. Ia menjadikan otak sentiasa bertenaga dan aktif. Ini yang menjadikan seseorang itu boleh tahan berfikir, mendengar, belajar, dan memberikan tumpuan dalam masa yang panjang.


2) Apakah berbezaan antara IQ dgn produk yg lain ada dipasaran ?


IQ diperbuat di dalam bentuk liquid (cecair). Oleh sebab itu, ia boleh digunakan oleh oleh semua lapisan umur. keberkesanan IQ boleh ditingkatkan lagi dengan menyemburkannya ke dalam air suam. Keberkesanan remedi kekal selagi ianya tidak kering dan sesuai di ambil oleh mereka yang mengidap penyakit kencing manis. Pil /tablet boleh berubah rupa dan rasa serta mempunyai kemungkinan untuk remedi tersebut kering.


3) Ada kesan sampingan dengan penyemburan IQ?

IQ di jamin tidak ada kesan sampingan jika di ambil seperti yang disarankan oleh pengeluar.



4) Berapa lama nampak perubahan pd seseorg ?

Dalam keadaan biasa, kesannya boleh dilihat dalam masa dua minggu selepas memulakan penggunaannya. Walaubagaimanapun, kesan ini berubah mengikut reaksi pengguna. Ada yang mendapat kesannya lebih awal sedikit dan ada juga yang mendapat kesannya dalam masa yang agak panjang sedikit. Pada kebiasaannya, selewat2nya kesan dapat dilihat dalam masa sebulan.

Bagi mereka yang lambat kesannya, ia memerlukan pengambilan yang berterusan selama lebih kurang tiga atau empat botol. Selepas tempoh itu, pengambilannya boleh dikurangkan kepada sekali ambil sahaja untuk setiap hari. Ini memerlukan penggunaan selama 3 atau 4 bulan lagi.


5) Berapa lama harus bergantung pd IQ ?

Pada dasarnya, tiada pergantungan kepada IQ. Ini adalah kerana bukan IQ yang membuatkan kapasiti minda seseorang itu meningkat tetapi IQ yang diambil itu adalah berfungsi sebagai katalis (catalyst) yang memulakan aktiviti saraf untuk meningkatkan kapasiti minda pengguna. Setelah mengambil IQ beberapa ketika, saraf secara automatik boleh meningkatkan aktivitinya hingga ke tahap yang tinggi. Pada ketika itu, IQ tidak diperlukan lagi sebagai catalyst. IQ hanya perlu diambil semula untuk beberapa ketika apabila seseorang itu merasakan prestasinya telah merosot. Ini adalah bertujuan untuk meningkatkan semula kapasiti mindanya pada tahap yang diperlukan.


6) Bolehkan digunakan utk ibu mengandung dan bagaimana cara pengambilan utk ibu mengandung ?

IQ amat baik diambil oleh ibu yang sedang mengandung. Bayi/janin di dalam kandungan akan mendapat manfaat yang sama dengan manfaat yang diperolehi oleh si ibu. Pengambilan IQ semasa mengandung akan memberi kesan yang positif bagi perkembangan minda bayi / janin di dalam kandungan. Cara pengambilannya sama dengan pengguna biasa.

7) Utk kanak-kanak OKU , berapa lama harus digunakan?


Untuk kes kanak-kanak OKU, tempoh masa penggunaan IQ adalah bergantung kepada keperluan saraf seseorang OKU tersebut. Pada kebiasaannya, pengguna OKU memerlukan kepada penggambilan IQ yang lebih banyak dan memakan masa yang sedikit lama berbanding dengan penguna normal. Selepas beberapa ketika, apabila ibubapa atau penjaga kanak2 OKU tersebut mendapati ada perubahan dan perkembangan yang baik yang berlaku keatas kanak2 di bawah jagaan mereka, pengambilan IQ boleh dihentikan atau dikurangkan. Cara pengambilan IQ bagi kanak-kanak OKU adalah sama dengan pengguna normal yang lain (iaitu seperti yang tertera pada kotak IQ)





Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...