Tuesday, October 11, 2011

ANA EDAR ~ JUS QASEH ADINDA




JUS QASEH ADINDA
BEST BUY : RM 64.00/botol ( HARGA PASARAN : RM 71.90 )


Melancarkan perjalanan darah sebagai agen dalam tubuh untuk membawa oksigen,nutrien dan air.

  • Membekalkan tenaga fizikal dan minda
  • Mempertingkatkan sistem ketahanan tubuh badan
  • Merawat keputihan,sengugut dan hormon tak stabil - peluang mendapatkan zuriat


Kelebihan qaseh dari sudut emosi :~

  • Kaya dengan triptofan - memberi ketenangan luaran dan dalaman
  • Spiritual - makanan sunnah yang diberkati kerana proses pengilangan yang mengikut syariat (IMP). Pembentukan jiwa mukmin adalah menjaga makanan kita.
  • Pilihan bijak - mudah pengambilan dan ramuan yang berkualiti (madu,kurma,habbatus sauda,buah tin,buah zaitun, air zam zam serta herba-herba terpilih).

Berbaloi - Menjimatkan dan elakkan kos perubatan yang tinggi.

Qaseh Kesihatan Dari Hujung Rambut Hingga Hujung Kaki......
Gabungan intipati Qaseh merupakan gabungan sunnah dan herba tempatan yang melengkapi keperluan tubuh dari hujung rambut hungga hujung kaki. Ia meliputi keperluan kepada sistem dan fungsi itu sendiri dari:

Darah -
Mengimbangi kepekatan darah dalam tubuh agar tidak terlau pekat serta mudah dihantar ke seluruh anggota badan. Hormon dan kandungan gula dalam darah juga seimbang mengikut keperluan tubuh.

Saraf -
Apabila darah mudah dihantar keseluruh anggota maka saluran saraf juga akan berkembang dengan baik tidak lagi sempit kerana darah juga membekalkan oksigen.

Otak -
Lebih cerdas dan daya ingatan lebih mantap kerana darah membekalkan oksigen lebihbanyak. lebih-lebih lagi bagi anda yang banyak menggunakan tenaga otak seperti jurutera dan seumpamanya.

Jantung & Paru-Paru -
Lebih sihat kerana tidak dibebani dengan darah yang terlalu pekat. Paru-paru lebih tenang dalam mengimbangi sistem pernafasan.

Tenaga -
Daya kekuatan otot dipertingkatkan.

Usus -
Bekerja dengan lebih baik apabila makanan lebih mudah dicernakan dan lebih rehat.Masalah buasir dapat dijauhi.

Buah Pinggang -
Menapis dengan lebih efiktif kerana bekalan darah dan oksigen lancar. Dan menyalurkan toksin dan sisa ke bahagian pencernaan dengan lancar.

Kulit -
Lebih segar dan sihatapabila mikro-saraf menerima darah dan oksigen dengan banyak. Luka mudah pulih dan parut menjadi minima atas penjanaan Alpha Hydroxy Acids (AHA) di dalam tubuh yang berfungsi meningkatkan kadar pertumbuhan sel-sel baru.

Rambut -
Lebih kuat dan tidak mudah gugur kerana kulit kepala yang sihat.

Mata,Telinga,Hidung & Rongga Pernafasan -
Penglihatan dan pendengaran lebih tajam dan deria bau lebih peka. Hidung juga sukar dijangkiti penyakit dari kesan pendedahan kepada pencemaran habuk,debu dan kotoran lain. Bakteria sukat menjangkiti saluran nafas dari kerongkong hingga ke paru-paru.

Rahim -
Lebih selesa mengikut situasi semasa. Kitaran haid lebih teratus. Menjauhi keputihan kerana fungus dan bakteria sukar menjangkiti. Jika hamil,rahim akan lebih relaks dan fleksibel bergantung kepada pembesaran kandungan. Menopause dapt dijauhi dari mendatangi pada waktu awal.

Tulang,Gigi & Sendi -
Tulang dan gigi lebih teguh dan kukuh. Tidak mudah rapuh. Bekalan kalsium yang diperolehi, semasa ke semasa dari pemakanan ini. Bakteriasukar menjangkiti. Sendi lebih kuat dan sihat.

Ibu Hamil -
Lebih bertenaga untuk kekuatan ibu seharian dan pada waktu bersalin. Menggantikan darah serta tenaga yang hilang dengan segera. Anak dalam kandungan lebih sihat,tenang dan tidak mudah dijangkiti penyakit kerana daya tahan penyakit dan zat yang cukup.

Organ Dalaman Lelaki & Wanita -
Lebih tenaga,bersih dan sihat. Peluang hamil lebih tinggi untuk wanita yang sukar hamil. Memekat,menyihat serta menyuburkan mani.


Qaseh yang merupakan gabungan makanan sunnah ini mengandungi:~

  • Vitamin - A,B,B1,B2,B3,B5,B6,C,D,E dan K.
  • Asid - Omega 3 (Alpha -Linolenic), Omega 6 (Linoenic Acid), Arginie, Triptofan, Asid Amino, Folate, Tannin, Astringen, Sialagogue, Nalidixic Acid.
  • Mineral - Kalsium, Fosforus, Sulfur, Zat Besi, Karbon, Magnesium ,Natrium, Kalium, Klorin, Iodin, Sodium, Kuprum, Mangan, Silika, Karbohidrat Tinggi, Potassium, Protein, Thiamin,Zink, Ampicillin, Tetracycline, Cotrimoxazole, Gentamicin, Exspectorant, Eugenol, Flavanoid, Hydroxyl Cavicol, Polyphenol, Sialagoga, Beta-Sitosterol, Antihistamine, Flavanoid Glycosides, Terpenoids, Nigellone, Beta-carotene.


TESTIMONI PENGGUNA :~

1. Masalah:
Tekanan emosi akibat kecederaan kaki yang parah akibat kemalangan.

SEBELUM -
Saya terlibat dalam kemalangan yang mengakibatkan separuh daripada tulang kaki saya dibuang dalam pembedahan. Besi dimasukkan bagi membentuk semula struktur tulang kaki saya. Saya menggunakan kerusi roda selama 6 bulan dan bergantung kepada penyokong badan. Dalam tempoh berlatih untuk berjalan, saya mengalami kesakitan yang teramat sangat. Dalam masa itu emosi saya terganggu dan tertekan sehingga sering menangis sendirian. Sejak itu saya sering mencari penawar untuk rohani dan jasmani sehingga bertemu dengan Qaseh Adinda.

SELEPAS -
Khabar mengenai keistimewaan Qaseh saya kenali dan sejak itu saya bersungguh-sungguh mengamalkannya. Alhamdulillah, dalam tempoh 2 minggu, saya mula merasai perbezaannya. Dalam pada itu saya merasai satu semangat yang kuat dan ia mendorong untuk saya menjadi lebih tabah dan sihat. Saya dapat merasai perubahannya. Tiada lagi kesakitan pada kaki saya dan juga kini saya mampu memandu kereta dan lebih kuat dari segi emosi dan kini saya lebih sihat dalam menunaikan tanggungjawab beribadah dan harian.


2. Masalah:

SEBELUM -
Sejak Awal kehamilan September 2007 saya mengalami pendarahan. Pada Disember 2007 pendarahan tersebut semakin banyak yang mengakibatkan saya ditahan di wad berulangkali pada minggu ke 25, 26 dan 27 kehamilan. Uri saya juga disahkan berada pada tahap rendah yang boleh mendatangkan mudarat kepada saya dan kandungan.

SELEPAS - Sejak minggu ke 27 kehamilan pada Januari 2008 saya mengamalkan Qaseh Adinda. Selepas 1 hari, pendarahan telah berhenti serta merta! Saya dibenarkan pulang selang beberapa hari pemerhatian. Dalam tempoh hampir 3 minggu, kedudukan uri saya juga disahkan doktor telah berada pada posisi yang baik dan selamat kepada kandungan. Alhamdulillah.. kini virus Hepatitis B tidak lagi aktif, hati saya telah pulih, tubuh tidak lagi membengkak, mata dan kulit saya tidak lagi kekuningan, tiada lagi pendarahan dan saya dapat merasakan tubuh saya lebih sihat dan cergas untuk menunaikan ibadah dan tanggungjawab seharian. Alhamdulillah pada April 2008 yang lalu, saya bersalin TANPA PEMBEDAHAN! Saya amat mengesyorkan Qaseh sebagai pilihan nombor satu keluarga untuk anda dan keluarga serta kenalan anda.
Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...