Saturday, October 29, 2011

SENDAYU TINGGI ~ SPIRULINA ST





SENDAYU TINGGI ~SPIRULINA ST
BEST BUY : RM33.00 (HARGA PASARAN : RM35.00)


Zat Tambahan Untuk Kesihatan

Spirullina turut dikenali sebagai Alga Ungu yang tumbuh di danau masin kawasan tropika. Khasiat Spirullina telah ditemui oleh Dr. G. Clement di sekitar Danau Chades, Afrika. Sungguhpun penduduk Chades hidup dalam keadaan serba kekurangan namun mereka jauh lebih kuat dan sihat. Setelah kajian dilakukan, beliau mendapati penduduk Chades gemar mengumpul dan menjemur rumpair tasik masin hijau untuk dijadikan roti dan masakan sup. Rumpair hijau inilah yang dinamakan Spirullina.

Kajian demi kajian telah dilakukan dan Spirullina telah terbukti sebagai makanan tambahan yang mengandungi zat-zat dan khasiat yang tertentu. Antara zat utama dan kandungan pigmen dalam Spirullina seperti air, pigmen semulajadi yang terdiri daripada Klorofil, Beta-Karotena, Xantofil dan Fikosianin dan lima zat utama iaitu galian, vitamin, lemak, karbohidrat dan protein.


Spirullina juga telah dipercayai boleh menjadi penawar kepada pelbagai penyakit yang berisiko tinggi seperti darah tinggi, gastrik, kencing manis, buasir, anemia, jerawat batu, arteriosclerosis dan lain-lain.


Kandungan Bahan Aktif :~

Spirullina berasal dari Amerika Syarikat.


CARA PENGAMBILAN:~

Dos Yang Disyorkan :~

  • Dewasa
  • 5 hingga 10 biji kapsul.

  • Bayi (6 bulan)

  • 1 biji kapsul Spirullina (dicampur dalam bubur atau makanan bayi).


PERHATIAN:~

Wanita haid dalam pantang (selepas bersalin) boleh mengamalkan produk ini.





Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...