Friday, October 7, 2011

EUMORA







EUMORA


LATAR BELAKANG EUMORA

EUMORA diperbuat daripada ‘Tiefen’ atau ‘Deep Moor’ yang berasal dari Austria dan ia merupakan sejenis lumpur yang kaya dengan nutrien. Moor telah terbentuk dari zaman ais lagi.

Pada kurun ke-16 pengkaji alkimia yang terkenal Paracelsus telah menyatakan Moor sebagai ‘Quinta Essentia Vitae’ kerana beliau percaya bahawa ia merupakan suatu bahan yang dapat membolehkan manusia kekal abadi.

Doktor-doktor di Eropah biasa menggunakan produk Moor atau memperkenalkannya bagi rawatan kulit yang bengkak, radang dan bernanah, serta penyakit yang berkenaan dengan usus atau artritis. Kini kebanyakan hospital di Jerman dan Austria telah menyediakan kelengkapan rawatan Moor dan juga pekerja yanbg terlatih.

Beratus-ratus sebatian herba organik, unsur surih, hormon tumbuhan, antibiotik semulajadi dan bahan aktif yang lain bergabung bersama untuk menghasilkan satu-satunya keajaiban semulajadi : Moor yang tebal dan kaya dengan nutrien.

Jika guna bersama bahan organik yang tabii tersebut, keupayaan Deep Moor dalam penyembuhan dan pengembalian kemudaan akan menjadikannya bahan detoksifikasi dan terapeutik yang paling berkesan serta meyakinkan di alam semulajadi.

KEBAIKAN SABUN EUMORA

* mengecilkan pori-pori
* mengawal blackheads and whiteheads
* mengawal keseimbangan pH pada kulit
* mengawal masalah jerawat dan kulit sensitif
* mengurangkan kesan parut pada kulit
* mengurangkan pigmentasi dan mengawal masalah jeragat
* mampu mengurangkan garis-garis halus/kedut pada wajah
* mengawal masalah penyakit kulit, ekzema, ‘psoriasis’, ‘stretchmarks’, kesan selulit dan sebagainya
* kulit kelihatan 1 tona lebih cerah kerana proses exfoliation
* kulit kelihatan lebih kemerahan secara semulajadi dan berseri-seri
* meningkatkan keupayaan kitaran sel kulit, menjadikan kulit sentiasa anjal,sihat dan berseri
* sangat sesuai dan selamat digunakan kepada bayi dan kanak-kanak
* mengurangkan noda-noda hitam dan sel mati pada keliling leher, celah ketiak dan bikini line
* untuk menghilangkan kehitaman di celah peha dan ketiak
* bagus untuk mengekalkan keseimbangan minyak pada kulit kepala
* melembutkan rambut dan menyihatkannnya
* mematikan jerawat muka dan badan
* kurangkan kedut muka, facelift up, eyebag, dark circles, jeragat, pigmentation
* menegangkan muka dan menaikkan seri kulit muka
* boleh dijadikan syampu untuk menjadikan rambut lebih sihat, berkilat dan lembut.






'Moor' adalah perubatan tradisional digunakan di kebanyakan tempat di Eropah Tengah sejak berkurun lama. Semenjak 60 tahun kebelakangan ini, telah kerap dibuat penyelidikan klinikal ke atas terapi 'Moor' dan telah dibuktikan bahawa 'Moor' sememangnya mengandungi kaedah yang baik. Disebabkan itulah maka ratusan pakar perubatan di Eropah mengguna dan memperakukan perubatan secara Moor ini.


Perubatan secara 'Moor' memang telah lama wujud dan digunakan sejak zaman dahulu. Hampir 3,000 tahun dahulu, bangsa Celts dan Roman menggunakan 'Moor' di Austria dan German untuk merawat luka sewaktu peperangan. Rekod yang mula-mula diketahui mengenai penggunaan 'Moor' ialah daripada Galen, Plinius, begitu juga bijak pandai daripada era Egypt menyatakan penggunaan 'Moor' yang ditemui di Sungai Nil boleh merawat berbagai penyakit.


Pada kurun ke 16, Alchemist Paracelsus, seorang yang amat terkenal, memperakukan bahawa 'Moor' adalah Quinta Essentia Vitae yang mana beliau percaya ianya elixir of life ataupun air wangian yang digunakan sebagai ubat . Hari ini Moorbads atau Klinik 'Moor' menawarkan satu barangan yang mengenengahkan perubatan Moor di German, Austria, Hungary & negara-negara Eropah yang lain. Doktor-doktor di Eropah kerapkali membekalkan barangan 'Moor' untuk mengubati radangan dan rawatan sakit kulit, usus dan arthritis.


Kebanyakkan hospital di German dan Austria sekarang telah menyediakan kaedah rawatan 'Moor' dengan pekerja-pekerja yang amat mahir mengenai penggunaan Program Kesihatan Kebangsaan dan Agensi Kesihatan Insuran merangkumi perubatan secara 'Moor' meliputi di kebanyakkan tempat di Eropah.


Komponen bahan ajaib yang terkandung di dalam 'Moor' dibuat melalui projek kaji selidik oleh pengkaji NASA sejak awal tahun 50-an lagi. Ratusan herba, bahan organic, hormon tumbuhan, antibiotic semulajadi dan lain-lain bahan semulajadi digabungkan untuk mengeluarkah bahan ajaib yang pekat dan kaya dengan bahan-bahan organik semulajadi, iaitu 'Moor'. Bahan-bahan inilah yang menjadikan atau menaikan seri wajah, kulit lebih muda dan merawat penyakit kulit atau luka.












PROSES TINDAKBALAS SEMASA PENGGUNAAN SABUN EUMORA :-


MASALAH :
Kulit menjadi kering (Bagi mereka yang kulit kering).

PENYELESAIAN :
Pakai moisturiser (Jangan gunakan moisturiser yang ada kandungan AHA/bleach).


MASALAH :
Keluar bintik-bintik halus di muka.

PENYELESAIAN :
Hanya biarkan 2 minit kerana ia merupakan proses pembersihan dari dalam.

MASALAH :
Kulit akan mengelupas sedikit.

PENYELESAIAN :
EUMORA membongkar kulit-kulit yang mati. Sapukan moisturizer.

MASALAH:
Merasa gatal (resdung). EUMORA akan melakukan proses DETOX dan akan mengeluarkan bahan-bahan kotor dari kulit anda termasuk resdung. Sepanjang prosese ini berlaku, anda akan mengalami sedikit rasa kegatalan.

PENYELESAIAN :
Jika anda merasa gatal, elakkan daripada menggaru.dan kurangkan makan makanan laut, daging dan telur.


MASALAH :
Jerawat. Sekiranya anda gemar memakan makanan bergoreng, makanan-laut dan daging (makan-makanan yang banyak mengandungi toxid), maka toxid yang berlebihan akan di simpan di dalam kulit tubuh. EUMORA akan melakukan proses “DETOX” iaitu membuang toksid dari badan anda dan proses ini menyebabkan ketumbuhan jerawat (jerawat adalah antara tindakbalas toksid di dalam kulit).

PENYELESAIAN :
EUMORA akan melakukan proses “detox” iaitu membuang toksid dari badan anda dan proses ini menyebabkan ketumbuhan jerawat (jerawat adalah antara tindakbalas toksid di dalam kulit). Banyakkan minum air suam supaya proses pengeluaran toksid menjadi lebih cepat.

MASALAH :
Kulit menjadi lebam. Penggunaan Eumora membantu sel-sel kulit mati dan ia menyebabkan perubahan hormon. Oleh itu, anda berkemungkinan mengalami kelebaman pada kulit jika tidak mempunyai tidur yang cukup. Namun begitu proses ini adalah sementara.

MASALAH :
Kepala botak atau yang mengalami masalah rambut gugur.

PENYELESAIAN :
Sapu buih pada kepala dan biarkan 30 minit-atau lebih, kemudian bilas. pada awalnya kulit kepala akan terasa tegang dan akan berlaku penguguran rambut (proses biasa, tak banyak pun yang gugur), jangan risau dlm masa 2 minggu atau lebih anak rambut akan mula tumbuh.








CARA PENGGUNAAN EUMORA SPA FACIAL BAR MENGIKUT JENIS KULIT :-

1. Kulit sensitif:

Sebagai permulaan, gunakan selama 3 minit pada 1 hingga 3 hari (2 kali setiap hari). Selepas itu, memadai untuk menggunakan 1 hingga 2 minit. Boleh diguna sehingga 3 minit sekiranya tidak terlalu kering atau terlalu gatal.


2. Kulit berjerawat:


Gunakan selama 3 minit setiap kali cucian (2 kali sehari) selama seminggu. Minggu kedua dan seterusnya, memadai mengamalkan sabun seperti cucian biasa sahaja. Kemungkinan kulit akan kering dan mengeluarkan jerawat. Jangan risau, ini adalah proses penyahtoksinan dan pembersihan (detoxification process) dari
dalam kulit. Ia hanya bersifat sementara. Teruskan menggunakan sabun Eumora.

Tepek banyak buih di kawasan berjerawat. Di samping itu, banyakkan minum air kosong.


(TIPS : Untuk mengecutkan jerawat dgn lebih cepat : Selepas mencuci muka dengan sabun eumora dan muka sudah kering, tepekkan buih yang tebal di BAHAGIAN JERAWAT SAHAJA 15-30 minit. Lakukan 2-5 kali sehari).


3. Kulit normal dan kering:


Boleh guna selama 3 minit (1 kali sehari). Jika terlalu kering, kurangkan penggunaan kepada 2 atau 1 minit. Pakai moisturizer sekiranya perlu (pastikan ianya tidak mengandungi AHA/bleach).


4. Kulit berparut:


Cara penggunaan yang sama seperti kulit normal dan kering. Amalan yang konsisten dan betul membantu 'memperbaiki' kesan parut dengan efektif, di samping pembentukkan semula kolagen.


5. Kulit berpigmentasi:


Gunakan selama 2 minit sudah memadai. Paling maksima 3 minit sahaja. Berkemungkinan akan mengalami sedikit pengelupasan halus (bergantung kepada keaktifan kulit masing-masing). Biarkan pengelupasan bertindak secara semulajadi dengan bantuan sabun Eumora. Ini adalah kerana proses sel mati dipisahkan dari
lapisan permukaan kulit. Ianya bertujuan untuk menyama ratakan ton kulit anda.

Anda juga mungkin akan mengalami sedikit kegatalan dan kekeringan yang bersifat sementara, disebabkan oleh perubahan sel pada kulit.






















CARA-CARA PENGGUNAAN SABUN EUMORA :


1. Sebelum menggunakan Sabun Eumora, buangkan make-up di wajah dengan menggunakan make-up remover ataupun wet tissue (tisu basah).

2. Rehatkan kulit wajah selama 20-30 minit sebelum menggunakan Sabun Eumora untuk meneutralkan kulit wajah.

3. Basahkan/Cuci muka bagi menyingkirkan kotoran atau lebihan minyak di muka.

4. Gosokkan Sabun Eumora pada telapak tangan sehingga buih keluar (seperti gambar di atas).

5. Ratakan buih di permukaan wajah serta leher dan biarkan selama 3 minit (jangan guna lebih dari 3 minit).

6. Selepas 3 minit, cuci muka dengan air bersih.

7. Gunakan setiap hari (2 kali sehari : siang dan malam).


CARA PENGGUNAAN EUMORA SPA FACIAL BAR MENGIKUT JENIS KULIT :-


1. Kulit sensitif:

Sebagai permulaan, gunakan selama 3 minit pada 1 hingga 3 hari (2 kali setiap hari). Selepas itu, memadai untuk menggunakan 1 hingga 2 minit. Boleh digunakan sehingga 3 minit sekiranya tidak terlalu kering atau terlalu gatal.


Minggu kedua dan seterusnya, memadai mengamalkan sabun seperti cucian biasa sahaja. Kemungkinan kulit akan kering dan mengeluarkan jerawat. Jangan risau, ini adalah proses penyahtoksinan dan pembersihan (detoxification process) dari
dalam kulit. Ia hanya bersifat sementara. Teruskan menggunakan sabun Eumora.

Tepek banyak buih di kawasan berjerawat. Di samping itu, banyakkan minum air kosong.

(TIPS : Untuk mengecutkan jerawat dgn lebih cepat : Selepas mencuci muka dengan
sabun eumora dan muka sudah kering, tepekkan buih yang tebal di BAHAGIAN JERAWAT
SAHAJA 15-30 minit. Lakukan 2-5 kali sehari).


3. Kulit normal dan kering:

Boleh guna selama 3 minit (1 kali sehari). Jika terlalu kering, kurangkan
penggunaan kepada 2 atau 1 minit. Pakai moisturizer sekiranya perlu (pastikan
ianya tidak mengandungi AHA/bleach).


4. Kulit berparut:

Cara penggunaan yang sama seperti kulit normal dan kering. Amalan yang konsisten dan betul membantu 'memperbaiki' kesan parut dengan efektif, di samping pembentukkan semula kolagen.


5. Kulit berpigmentasi:

Gunakan selama 2 minit sudah memadai. Paling maksima 3 minit sahaja. Berkemungkinan akan mengalami sedikit pengelupasan halus (bergantung kepada keaktifan kulit masing-masing). Biarkan pengelupasan bertindak secara semulajadi dengan bantuan sabun Eumora. Ini adalah kerana proses sel mati dipisahkan dari
lapisan permukaan kulit. Ianya bertujuan untuk menyama ratakan ton kulit anda.

Anda juga mungkin akan mengalami sedikit kegatalan dan kekeringan yang bersifat sementara, disebabkan oleh perubahan sel pada kulit.


DI BAWAH ADALAH ANTARA TESTIMONI SELEPAS PENGGUNAAN EUMORA :~





















































































Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...