Monday, October 10, 2011

ASZ GLOBAL HERBS ~ JUS KURMA D’GENIUS




BEST BUY: RM17.50 (HARGA PASARAN : RM20)

JUS KURMA D’GENIUS

Adunan Rumusan Bahan Amalan Sunnah yang diperakui khasiat zaman berzaman


8 dalam 1 Jus D’Genius :

• Kurma
• Kismis
• Habbatus Sauda’
• Za’faron / Safron
• Madu
• Delima
• Air Zam-Zam
• Tin


Khasiat Setiap Bahan


Kurma & Kismis :~

Adunan kurma dan kismis yang terkandung di dalamnya mampu membentuk otak yang berfungsi dengan sempurna. Memberi tenaga kepada mental untuk berfikir dengan sempurna.


Habbatus Sauda’ :~

Habbatus Sauda’ diadun mengikut nisbah yang bersesuaian untuk ketahanan tubuh terhadap serangan penyakit. Juga bertindak sebagai imunisasi semulajadi yang begitu tersohor, seperti Sabda Rasulullah S.A.W :


HADIS RIWAYAT BUKHARI-MUSLIM:~

“ Tetaplah kamu berubat dengan Habbatussauda kerana sesungguhnya ia mengandungi ubat bagi segala penyakit kecuali as-sam dan as-sam itu adalah mati. “

Selain itu, Habbatus Sauda’ digunakan secara tradisional untuk beberapa keadaan seperti untuk menghasilkan kulit muka yang cerah, membantu merawat asma dan batuk, kencing manis, selsema, keguguran rambut, tekanan darah tinggi, masalah untuk tidur, sakit-sakit otot dan sendi, rasa loya dan muntah, mengurangkan kolestrol, merawat batu karang dan sebagainya.


Za’faron / Safron :~

Za’faron / Safron yang kaya dengan vitamin B1 dan B2 (Riboflavin dan Tiamin) boleh membantu menyempurnakan proses penghadaman, menguatkan daya ingatan, merawat anaemia. Mengurangkan tekanan darah dan kolestrol, mengurangkan risiko serangan penyakit jantung, melancarkan peraliran darah, merawat penyakit saraf, mengurangkan keletihan, sembelit, bias-bisasendi dan turut digunakan sebagai peransang tenaga batin dan sebagai penenang.


Kandungan Saffron / Za’faron yang mempunyai kuasa penenang dan bahan penyembuh sakit kepala secara semulajadi menyebabkan ia telah dijadikan sebagai minyak wangi yang dipanggil ‘Attar Za’faran (campuran Saffron dan Sandalwood) di Negara-negara Timur Tengah. Bukan itu sahaja, Safron juga turut digunakan sebagai bahan pewangi dalam jenama minyak wangi antarabangsa yang lain.


Madu :~

Madu adalah sesuatu yang tidak asing lagi bagi masyarakat kita. Madu merupakan bahan semulajadi yang tersohor. Lebah atau nama saintifiknya Apis Mellifera merupakan antara makhluk ciptaan Allah yag terkenal dengan madu yang dihasilkannya. Tanpa madu, lebah haya dianggap sebagai sejenis binatang biasa, walaupun ia perupakan agen pendebungaan yang penting. Masyarakat lebah amat dikenali sebagai satu kelompok masyarakat yang berdisiplin, komited dan rajin bekerja. Hasil dari kerajinan dan ketekunan makhluk Allah ini maka terhasillah madu yang mempunyai 1001 khasiat yang secara tidak langsung memberi sumbangan yang besar terhadap kesejahteraan hidup manusia.


Delima :~

Kaya dengan zat sodium, riboflavin, thiamine, niacin, vitamin C, kalsium dan fosforus. Ia juga merupakan sejenis penawar kerana memiliki kandungan antioksidan yang tinggi yang mampu merawat penyakit jantung, barah serta anti-penuaan.


Air Zam-Zam :~

Sabda Rasulullah S.A.W :~

Ertinya : “ Air Zam-zam itu dapat mengikut kehendak peminumnya. “

Dalam sebuah hadis Rsulullah S.A.W menyebut :

“ Sesungguhnya air Zam-zam adalah air yang diberkati, air tersebut adalah air yang mengenyangkan. “


Tin :~

Riwayat dari Abu Zar r.a. bahawa Nabi S.A.W dihadiahkan satu bekas buah tin. Lalu Nabi S.A.W. mengajak sahabat-sahabatna makan. Nabi pun Turut sama makan.


Kemudian baginda S.A.W bersabda, “ Kalau aku perkatakan tentang buah yang diturunkan dari syurga, nescaya aku katakana inilah ia. Kerana buah-buahan syurga tidak berbiji. Oleh itu makanlah ini, Sesungguhnya ia menghentikan penyakit buasir, serta bermanfaat untuk sakit-sakit badan.


Sesetengah ahli tafsir menerangkan bahawa Allah bersumpah dengan buah tin kerana buah inilah yang menjadi penutup aurat Nabi Adam dan Hawa didalam syurga sewaktu Allah singkap aurat kedua-duanya selepas memakan buah larangan di dalam syurga.


Boleh disimpulakan bahawa buah ini dapat membantu mengatasi beberapa jenis penyakit, antaranya ialah :


• Masalah sistem perkumuhan
• Sakit-sakit dan bengkak-bengkak badan
• Batuk yang berpanjangan
•Melawas kencing


MINUMAN & MAKANAN KECERGASAN MINDA


MEMANTAPKAN KESIHATAN MENTAL, FIZIKAL & SPIRITUAL SEKELUARGA!

MAKANAN BERKAT & BERKHASIAT

Ke Arah Kecemerlangan Generasi Kita


Pati bernutrisi yang berkhasiat dan bermutu tinggi :


ADUNAN MAKANAN SUNNAH 8 dalam 1 ~

( Kurma, Kismis, Habbatus Sauda’ , Madu asli, Za’faron, Buah delima, Buah Tin & Air Zam-zam)


• Membina akal yang cemerlang
• Menguatkan minda & daya ingatan
• Memelihara kesihatan sekeluarga
• Sesuai untuk semua peringkat umur.

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...