Tuesday, October 11, 2011

MUSLIMAH SHOP ~ JUS KISMIS AS SYIFA’





BEST BUY : RM 49.90 (HARGA PASARAN : RM42) ~ 550ml
RM 28.00 (HARGA PASARAN : RM25) ~ 280ml

JUS KISMIS AS SYIFA’

BEKALAN TERBAIK UNTUK ANAK-ANAK YANG AKAN MENGHADAPI PEPERIKSAAN UPSR, PMR, SPM, STAM, STPM TAHUN INI.

Anda tentu mengimpikan anak-anak anda menjadi seorang doktor, peguam, arkitek, akauntan, tokoh korporat, tokoh agama, pegawai yang soleh dan hafaz al quran seperti Ibnu Sina (pengasas Ilmu Perubatan), Al Khawarizmi (pelopor Ilmu Hisab), Al Idrisi (pelopor Ilmu Geografi) dll.

Bekalkan kepada anak-anak anda khususnya anak-anak yang akan mengambil peperiksaan UPSR, PMR, SPM, STAM & STPM pada tahun ini dengan JUS KISMIS AS SYIFA’. Hanya 2 sudu pagi & 2 sudu malam.

Di dalamnya mengandungi kismis dan kurma, 2 jenis makanan yang menjadi amalan Saintis Islam & Ulama di zaman silam.

Jus Kismis

BAYI DAN KANAK-KANAK.
Disamping memiliki banyak komponen pemakanan, buah bunga nigella sativa (habbatussaubda') mengandungi karotene yang penting bagi pertumbuhan bayi. Semasa tempoh pembesaran kanak-kanak, buah bunga nigella sativa (habbatussauda') memberi kanak-kanak segala tenaga yang mereka perlukan bagi peringkat kehidupan yang serba aktif ini.

Penggunaan kerap buah bunga nigella sativa (habbatussauda') yang meningkatkan keutuhan system imun badan, akan mengurangkan tempoh dan rasa sakit yang teruk terutama musim sejuk, apabila kanak-kanak lebih mudah dijangkiti selsema.

ORANG TUA Dengan sumber pemakanan yang kaya dan memberi tenaga dan digabungkan dengan cirri-ciri menguatkan lagi system imun, buah bunga nigella sativa (habbatussaubda') merupakan pelengkap kesihatan yang ideal bagi orang tua.

Buah bunga nigella sativa (habbatussaubda') kaya dalam nilai pemakanan :

Monosaccharides ( satu molekul gula ) dalam bentuk glukosa, rhamnose, xylose dan arabinose ditemui dalam jintan hitam.

Buah bunga Nigella Sativa (habbatussaubda') mengandungi komponen polysaccharide tidak tepu (linoleic dan asid linolenic ). Asid lemak yang penting tidak boleh dihasilkan oleh badan itu sendiri dan oleh itu kita perlu mendapatkannya daripada sumber makanan.

Lima belas asid amino melengkapkan kandungan protein dalam buah bunga nigella sativa (habbatussaubda') , termasuk lapan belas daripada sembilan asid amino penting tidak boleh disentesis dalam badan kita dalam kuantiti yang mencukupi dan oleh itu perlu diperolehi daripada pemakanan kita.

Buah bunga Nagella Sativa ((habbatussaubda')) mengandungi Arginine, yang penting bagi pertumbuhan bayi.

Analisis kimia mendedahkan bahawa buah bunga nagella sativa ((habbatussaubda')) mengandungi karotena, yang apabila diproses oleh hati menjadi vitamin A, vitamin yang diketahui mempunyai ciri-ciri anti kanser.

Buah bunga nigella sativa (habbatussaubda') juga merupakan sumber kalsium, besi, natrium dan kalium. Tubuh badan hanya memerlukan jumlah yang kecil dan fungsi utama elemen-elemen ini adalah untuk bertindak sebagai konfaktor penting dalam pelbagai fungsi enzim.

Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...