Monday, October 10, 2011

TEH MISAI KUCING




BEST BUY : RM 12.00 (HARGA PASARAN : RM14.50 ) ~ 20 SACHET

Teh Misai Kucing

POLENS Herbal Tea dibuat khusus untuk membantu menghindarkan asid urik yang berlebihan didalam buah pinggang, pundi-pundi dan saluran kencing kita yang terbentuk daripada bahan-bahan berupa lemak, minyak, bahan kimia dan toksin dalam makanan dan minuman harian kita.

POLENS Herbal Tea dijamin tidak mengandungi caffien, perisa pengawet, toksin dan bahan kimia. POLENS Herbal Tea ditanam secara organic tanpa menggunakan baja kimia dan racun serangga. Kandungan dalam POLENS Herbal Tea meneutralisasikan bahan-bahan toksin ini dan membantu menjadi agen pencuci didalam buah pinggang dan mengalirkan bahan toksik melalui proses buangan kecil. Proses pencucian ini membantu meningkatkan immunisasi dan kecergasan badan.

Kandungan utama Misai Kucing. Dihasilkan 100% daun misai kucing yang merupakan herba renek yang tumbuh secara semula jadi di negara-negara Asia seperti Malaysia dan Indonesia. Secara tradisional, daun misai kucing direndam seperti teh dan diminum.

Kepentingan:~

1- Mengandungi sifat-sifat anti alergi, anti inflamatori dan diuretik. Bersifat anti fungi dan anti bakteria.

2- Salah satu cara dia bertindak ialah dengan meningkatkan aliran pembuangan air kencing.

3- Mengandungi kalium yang mempunyai khasiat diuretik dan pelarut batu karang.

4- Merawat arteriosklerosis ( Penyakit pada sirkulasi dan kapilari darah ), Gout, Batu Karang, Batu Hempedu, diabetes ( kencing manis ), Hipertensi (darah tinggi ) dan reumatisme.


Cara penyediaan:~

1- Rendam uncang the dalam air panas selama 5 minit / Steep tea bag in hot water for 5 minutes.

2- Satu uncang teh boleh menghasilkan the sebanyak 400ml-600ml mengikut cita rasa individu / One tea bag can make up to 400ml-600ml of tea depends on individual.

3- Bagus diminum panas tanpa manisan / Best drink hot and unsweeten.

4- Simpan dalam tempat yang kering selepas dibuka.




Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...