Monday, October 10, 2011

TEH PERIA ~ WANIS



BEST BUY : RM 19.00 (HARGA PASARAN : RM 25.00)

TEH PERIA

Peria telah lama digunakan di India sebagai penawar masalah kesihatan keluarga untuk penyakit kencing manis atau Diabetes Mellitus. Lektin yang terkandung dalam peria telah menunjukkan kesan lipogenic dan antilipolytic yang jelas.

Pelbagai masalah jangkitan dan kanser adalah antara kes kesihatan yang didapati menunjukan kesan positif selepas menggunakan peria.

Peria juga mengandungi vitamin seperti Vitamin A, B1, B2, C dan Zat Besi. Penggunaan secara kerap dapat mencegah kebanyakan komplikasi seperti Hipertensi, Komplikasi Mata, Neuritis dan Kecacatan Metabolisme Karbohidrat.

Peria bermanfaat bagi rawatan gangguan darah seperti masalah cepat marah, kudis, kegatalan, psoriasis, kurap dan penyakit kulat.

Jus segar daripada Daun Peria boleh dijadikan ubatan berkesan untuk kolera peringkat awal serta lain-lain masalah seperti cirit-birit pada musim panas.

Ekstrak daripada peria boleh melambatkan pertumbuhan atau penyebaran sel-sel kanser terutamanya kanser payu dara.


KELEBIHAN TEH PERIA :~


* Kencing Manis
* Darah Tinggi
* Menurunkan dan mengawal paras gula dalam darah
* Melegakan Sakit sendi, Gout, dan kebas kaki tangan
* Meningkatkan sistem pertahanan badan
* Melegakan cirit birit, cirit berdarah , ulser, buasir , dan bisul dalam perut
* Mengurangkan panas badan, demam, selsema dan jangkitan virus
* Meningkatkan penghadaman dan melegakan sembelit


TESTIMONI PENGGUNA :~


APA KATA PENGGUNA TEH PERIA?

"Ayah saya mengidap kencing manis dan darah tinggi menggunakan produk ini dan dia telah berjaya mengurangkan kesan penyakitnya. Memang produk ini terbukti berkesan dan saya memang mengesyorkan anda semua menggunakannya juga." (Zulkaflee Zawawi, Manong 012-3455741)

"Paras gula dalam darah tubuh saya telah mencecah 15-17 dan sekarang telah turun ke paras 6.5-8" (Haji Chee Din Ibrahim, Ipoh)

"Badan rasa ringan. Paras Kencing Manis dan Darah Tinggi turun ke paras normal." (Nawi Dora, Ampang)

"Sejak menggunakan produk ini, kandungan gula dalam darah saya berada di tahap 4.5-5.5. saya juga tidak lagi masuk wad berbanding dulu." (Che Nasir Salleh, Jelebu Negeri Sembilan)

"Sejak mengamalkan minum Teh Peria satu uncang sehari, masalah susah buang air besar saya kini sudah dapat di atasi.." (Ellismelia Mohamad /deqlis)


Stumble
Delicious
Technorati
Twitter
Digg
Facebook
Yahoo
Feed

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...